צילום:freepik

מהי אבקת חלבון ואיך מומלץ להשתמש בה?

אבקות חלבון הן תוסף תזונה פופולרי המכיל ברובו חלבון. החלבון באבקה מגיע ממקורות שונים בין אם מעולם החי (אלבומין ממי גבינה או חלבון ביצה, או קזאין מחלב) ובין אם מעולם הצומח (דגנים וקטניות). מעבר לכך האבקות מועשרות ברכיבים נוספים. האבקה ממותקת ברוב המקרים ויש למהול אותה בנוזלים כמו חלב, מים או מיץ ליצירת שייק. את השייק שותים לפני האימון, במהלכו או לאחריו.

איך אפשר להשתמש באבקת חלבון?

השימוש באבקת חלבון מציע יתרונות רבים ומיועד למטרות שונות ומגוונות, ביניהן:

ניהול משקל

מזון עשיר בחלבון ותוספי תזונה כמו אבקות חלבון עוזרים לאנשים להרגיש שבעים יותר. תחושת שובע גורמת לאכול ארוחות קטנות יותר ומונעת נשנושים בתדירות גבוהה, מה שיכול לעזור לשמור על משקל מאוזן ואף לרדת במשקל במידת הצורך. ישנם מחקרים שמראים כי השלמת תזונה עם אבקת חלבון מי גבינה עשויה להפחית במשקל הגוף ובמסת השומן אצל אנשים הסובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר. כתוצאה מכך יפחתו גם לחץ הדם, הכולסטרול הכללי וגורמי סיכון אחרים למחלות לב וכלי דם.

הגדלת מסת שריר

חלבון הוא אבן בניין חשובה בגוף וחיוני מאוד להגדלת מסת השריר. ספורטאים וחובבי כושר רבים צורכים שייק חלבונים מכיוון שהם מאמינים שמשקאות אלו ימקסמו את הביצועים שלהם במהלך האימונים ויעזרו להם להתאושש מהר יותר לאחר האימון. ישנם עשרות מחקרים שתומכים בשימוש באבקת חלבון למטרה זו ומצביעים על כך שתוספי חלבון מסייעים להגדלת המסה של השרירים אצל מבוגרים בריאים שמבצעים אימוני כוח כמו הרמת משקולות.

התאוששות מהירה יותר לאחר פעילות גופנית

מלבד הגדלת מסת השרירים, חלבון יכול לסייע לשקם שרירים ורקמות פגועות. כתוצאה מכך ספורטאים רבים משתמשים באבקת חלבון כדי להאיץ את ההתאוששות מכאבי שרירים לאחר פעילות גופנית. גם במקרה הזה לא חסרים מחקרים שמצביעים על קשר בין נטילת אבקת חלבון לבין התאוששות מהירה יותר לאחר פעילות גופנית, תוך הפחתת נזק לשרירים ושיפור ביצועי השריר.

תוסף תזונה

חלבון הוא מרכיב חיוני בגוף וכדי שיבצע את תפקידיו על הצד הטוב ביותר, יש לצרוך כמות חלבון מספקת על בסיס יומיומי. אולם ישנם אנשים שמתקשים לעמוד בכמויות הנדרשות, כמו למשל צמחונים או טבעונים, אנשים מבוגרים, ספורטאים, אנשים עם מחלות כרוניות. כל אלו ועוד עשויים לגלות שאבקות חלבון מציעות פתרון נוח וקל לבעיה. כמובן שכדי לדעת כיצד לשלב את אבקות החלבון בתזונה מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בתחום.

ולסיום, מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?

אבקת חלבון מציעה יתרונות רבים אך לפני השימוש בה יש לחשב את הצרכים התזונתיים ולראות כמה חלבון מקבלים מהתזונה הטבעית וכמה צריך להוסיף בהתאם להמלצות. מומלץ לשים לב לכמות החלבון באבקה עצמה, שכן יש אבקות שמכילות כמות גדולה של חלבון למנה וכדאי להימנע מצריכת חלבון רבה מדי. צריכת חלבון מוגזמת עלולה לגרום לנזק בטווח הארוך ולמנוע צריכת מזונות אחרים ולא פחות חיוניים. בנוסף, את אבקת החלבון מומלץ לצרוך בהתאם למטרה שלשמה נרכשה.

 

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

מדרסים לספורטאים

מדרסים לנעליים לספורטאים הוא המוצר הראשון שעוצב על ידי כותב בינה מלאכותית. לסוליית הנעל דוגמה מודפסת תלת מימדית המציעה התאמה

בלוג

אימון לאיש הברזל

איש הברזל הוא אתגר כושר פופולרי המורכב מסדרה של משימות המתבצעות בשם הכושר והכוח. אתגר זה שימש במשך עשרות שנים

בלוג

כאבי גב

הסוג הנפוץ ביותר של כאבי גב נקרא "כאבי גב תחתון לא ספציפיים". זוהי בעיה שיכולה להיגרם על ידי הרבה דברים

Uncategorized

למי הטיפול בגלי הלם מתאים?

הטיפול בגלי הלם מתאים לאנשים שעברו שבץ מוחי או פגיעה מוחית טראומטית וצריכים להתאושש מהר יותר. זה מתאים גם לאנשים