קרדיט תמונה: freepik

תכנון חדר מכונות לבריכה

אחד הפרמטרים החשובים בעת תכנון בניית בריכת שחייה הוא תכנון חדר מכונות לבריכה ומדוע? כיוון שחדר המכונות הוא אחד הפרמטרים שישפיעו על התקציב כולו, כמו גם על העמידה בתקנים הנדרשים בחוק ובצורך בתחזוקה. כדי להקים את חדר המכונות יש להזמין שירותי חברה המתמחה בכך, שכן אם לא יוקם חדר מכונות מקצועי, הבריכה לא תתפקד כראוי והיא אף עלולה להיות מסוכנת לרחצה. 

מתי נדרש להקים חדר מכונות לבריכת שחייה? 

כל מי שמתכנן להקים בריכת שחייה חייב לתת את הדעת להקמת חדר מכונות לבריכה. תפקיד חדר המכונות הוא להכין את כל המכונות האחראים על הבריכה, כולל מערכות החיטוי, המשאבות וכו'. במידה מסוימת ניתן לומר כי חדר המכונות הוא לב ליבה של הבריכה, וכאשר מתכננים בניית בריכה והקמה של חדר מכונות יש לקחת בחשבון נושאים רבים כגון גודל הבריכה, כיווני הרוח, התאמת ציוד לחיסכון באנרגיה, עלויות שונות ועוד. 

יש לקחת בחשבון שכאשר מבצעים תכנון חדר מכונות לבריכה ניתן לבנות מתחת לפני הקרקע או מעליו, הוא מחייב יציאות וכניסות של צינורות לבריכה, הוא צריך להיות מוגן מפני מזג האוויר אך גם נגיש. ככל שמתכננים את חדר המכונות בצורה מקצועית יותר, כך נהנים בשלב מאוחר יותר מחיסכון כספי ובריכה נקייה ובטיחותית. 

במה כרוך תכנון חדר מכונות לבריכת שחייה? 

כאשר מבצעים תכנון חדר מכונות לבריכה יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים, כאשר כולם מתייחסים לתקנות התכנון והבניה – בריכות שחיה, תק (מס 2) תשס"ח-2008. בין היתר תקנות אלה קובעות כי חדר המכונות יהיה בצד העמוק של הבריכה ובצמוד אליו, גובה הבריכה יהיה 1.80 לפחות בהליכה זקופה, חדר המכונות יהיה מאוורר כל הזמן, החדר יהיה בצמוד לחלק העמוק של הבריכה, תהיה תאורה בחדר המכונות בעוצמת הארה של 500 לוקס, יהיו חללים נפרדים לציוד החשמל, לציוד הבקרה ולמתקני חימום המים, דלתות הכניסה יפתחו כלפי חוץ, יהיה לוח חשמלי תקני, משאבת סחרור, מכשיר כלורינציה, פילטר חול, וברצפת בטון עם שיפוע יהיה חיבור לבריכת ביוב או למשאבה טבלה למקרים של הצפה. 

ישנם כללים בסיסיים אותם כדאי להכיר למרות ששוכרים את שירותיו של בעל מקצוע בתחום. הכללים שכדאי להכיר הם שחדר המכונות צריך להיות במבנה סגור מתחת למפלס מי הבריכה, הוא צריך להיות נגיש בצורה נוחה כשגודלו הממוצע הוא שישה מטרים ושני מטרים גובה. המכונות צריכות להיות של משטח מוגבה כדי למנוע נזקים במקרה של הצפה, משאבה טבולה היא אמצעי נוסף שאמור לסייע במקרה של הצפה והיא ממוקמת בחלק הנמוך ביותר בחדר המכונות, בזמן שמתרחשת הצפה, תפקיד המשאבה הוא לשאוב את המים המצטברים ולהעבירם לביוב כדי למנוע נזק למכונות. 

מי יכול להפעיל חדר מכונות לבריכת שחייה? 

את התפעול, התחזוקה והביקורת אחר חדר המכונות מבצעים אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה. אנשי מקצוע אלה הם מהנדסי חשמל מוסמכים במקצועם, שכן הביקורת והתפעול כוללים טיפול שוטף במערכות החשמל של חדר המכונות. כאשר מבצעים תכנון חדר מכונות לבריכה יש לקחת בחשבון שבשלב מאוחר יותר כדי להבטיח את בטיחות הבריכה יש לבצע ביקורת שוטפת ותחזוקה על פי הכללים הנהוגים בתחום. אנשי המקצוע יבדקו את השנאים, את לוחות החשמל, את מסנן החול והמוניטור, את תעלות הגלישה, את המשאבות, את תקינות הצנרת, שרמת הבידוד עומדת בתנאי החוק, את נגישות המערכות ועוד.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

היתרונות של פיזיותרפיה לספורטאים

פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים לשפר את הביצועים שלהם על ידי טיפול בכל הבעיות הבסיסיות שעשויות להשפיע על היכולות שלהם. על ידי התמקדות בכוח, גמישות ומכניקת הגוף הכללית, פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים למקסם את הפוטנציאל שלהם ולמנוע פציעות.

ביטוח
בלוג

שקט נפשי למקצוענים – היתרונות של ביטוח אחריות מקצועית

תארו לעצמכם את החופש לרדוף אחר התשוקות המקצועיות שלכם, ללא מגבלות על ידי האפשרות הרודפת של תביעות משפטיות והפסדים כספיים. ביטוח אחריות מקצועית הוא מגדלור של ביטחון בעולם ההתדיינות של ימינו, המציע רשת ביטחון למי שמנווט במים הבוגדניים של הקריירה שלו. זהו שומר שקט, מגן משגיח מפני טעויות והשמטות בלתי צפויות שיכולות להתרחש בכל מסגרת מקצועית. בתוך האינטראקציות המורכבות והציפיות הגבוהות של הלקוחות, גם אנשי המקצוע הקפדניים ביותר נמצאים בסיכון. אבל עם הביטוח הנכון, יש תחושה עמוקה של רוגע בתוך הכאוס – הבטחה להגנה כאשר סערות של אתגרים משפטיים מאיימות לפרוץ את חומות המוניטין שהרווחת בעמל רב.

סוכרת
בלוג

ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת: סקירה מקיפה

אימון אירובי הוכר כמרכיב חשוב בניהול סוכרת, עם יתרונות משמעותיים עבור אנשים עם סוכרת סוג 1, סוכרת סוג 2 וטרום-סוכרת. סקירה מקיפה זו שואפת לחקור את ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת, כולל השפעתו על בקרת הסוכר בדם, תסמיני טרום סוכרת, תזונה ומניעת סיבוכי סוכרת.