נעלי ריצה

איך בוחרים נעלי ריצה שבאמת מתאימות לך?

נעלי ריצה הן נעליים המתאימות לפעילות הייחודית של הריצה, כשהרגל מתרוממת באוויר ובעיקר – כשהיא נוחתת על הקרקע. כיום תוכלו למצוא היצע רחב של נעלי ריצה מתוצרת חברות מצוינות, וכן סוגים שונים של נעלי ריצה. לעיתים, מרוב המבחר אפשר ממש להתבלבל. החשיבות בבחירת נעלי ריצה מתאימות לפעילות הספורטיבית היא גדולה ביותר, גם לטובת הנוחות שלכם להמשיך ולרוץ ללא כאבים ובעיקר עבור הבריאות שלכם – החל מכף הרגל, דרך הברכיים שמתאמצות מאוד בריצה ועד לבריאות הגב. לפני שניגשים לבחור את נעלי הריצה הבאות שלכם, צריך לדעת היכן מתכננים לרוץ – האם הריצה העיקרית שלכם תהיה על משטחים "חלקים" כמו כביש, מדרכה והליכון או שאתם מעוניינים בריצה בתנאי שטח.

 

החלק העליון של הנעל – תופס את כף הרגל שלכם

החלק העליון של הנעל צריך להיות עשוי מחומרים אווריריים ולהתלבש בנוחות על כף הרגל. בגלל שכף הרגל מתקפלת בזמן פעילות ספורטיבית, כדאי לבחור בנעלי ריצה שלא לוחצים על כף הרגל ולא מגרדים.

צוואר עקב הנעל – החלק שמחזיק את העקב של הרגל

עקב הנעל היא אחד החלקים הקריטיים ביותר שמשפיעים על הנוחות וגם על הבריאות. נעל הדוקה מדי בחלקה האחורי עלולה לגרום לפציעה בגיד אכילס, ואילו נעל משוחררת מדי תגרום לעקב להחליק בעת התרוממות כף הרגל מהקרקע. חשוב לבחור בנעליים שעוטפים את העקב בצורה המיטבית.

צידי הנעל – החלק שאוחז על החלק העליון של כף הרגל

צידי הנעל אוחזים את החלק הקדמי של הנעל ומאפשרים עטיפה של כף הרגל משני צדייה. על מנת להעניק לכף הרגל את מקסימום השחרור עבור פעילות הריצה מצד אחד, ואחיזה טובה של הרגל מצד שני, כדאי לבחור בנעליים העשויות חומרים חזקים אך גמישים, שמאפשרים כיפוף נוח של כף הרגל. כמו כן, גם במקרה זה כדאי להעדיף לבחור בחומר מאוורר שמאפשר לרגל לנשום ומנדף את הזיעה.

החלק הקדמי – אזור האצבעות

אזור האצבעות בנעלי הריצה הוא לרוב אזור מועד לפורענות שעלול לגרום לכאבים רבים בזמן הריצה. לכן, חשוב לוודא שהנעל מתאימה למבנה החלק הקדמי של כף הרגל – ושהיא אינה לוחצת על האצבעות ומאפשרת תחושה טבעית ככל הניתן. במקרים מסוימים, אפשר לשקול לקחת חצי מידה יותר בשביל הנוחות.

סוליית הנעל

סוליית הנעל מורכבת משכבות שונות של פולימרים וגומי. מטרתה של הסוליה היא לתמוך את כף הרגל בפעילות הריצה ובעיקר לשמור מפני פציעות – בלימת זעזועים, קשיחות מסוימת ויציבות. כשבוחרים נעלי ריצה, יש לקחת בחשבון את עובי הסוליה ואת הגובה שלה. אם אתם נוהגים לרוץ עם גובה סוליה מסוימת – תוכלו להישאר איתה, אם לא – כדאי למדוד בחנות. בכל מקרה, הסוליה היא החלק החשוב ביותר בנעליים והיא האחראית על בריאות כף הרגל, הברכיים והגב.

 

החלק התחתון של הסוליה

החלק התחתון של נעלי הריצה בנוי לרוב מ-2 שכבות: השכבה הפנימית עשויה גומי טבעי או סינטטי ותפקידה הוא לבלום זעזועים, והשכבה החיצונית, זו שבאה במגע עם הקרקע עשויה תערובת חזקה של סיבי פחם וגומי. תפקידה של השכבה החיצונית הוא למנוע שחיקה מהירה של נקודות החיכוך בין הנעל ומשטח הדריכה וכן ליצור חיכוך מתאים לאחיזת הנעל במשטח הדריכה. סוליית הנעל נדרשת להיות גמישה ואיכותית מבלי להכביד על הנעל.

משקל הנעל 

משקל הנעל נדרש להיות בטווח של 240-300 גרם, וזאת על מנת שלא להכביד על הרגל. משקל מתחת לזה יכול להעיד על נעל שעשויה מחומרים זולים, ומשקל כבד מכך יפריע לכם להתנועע בקלילות במהלך הפעילות הספורטיבית, ואף עלול לגרום לפציעות.

נוחות, אחיזה טובה ומשקל ממוצע

אם אתם עוסקים בפעילות ספורטיבית לעיתים קרובות, ובמיוחד בריצה, מומלץ להשקיע בנעלי הריצה שלכם. לכן, כשבוחרים נעלי ריצה, חשוב לתת דגש לשני פרמטרים מרכזיים: התאמת הנעל למבנה כף הרגל ליצירת נוחות מקסימלית וכן נעל אשר תומכת בכף הרגל בצורה בריאה ומגנה מפני פציעות.

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ביטוח
בלוג

שקט נפשי למקצוענים – היתרונות של ביטוח אחריות מקצועית

תארו לעצמכם את החופש לרדוף אחר התשוקות המקצועיות שלכם, ללא מגבלות על ידי האפשרות הרודפת של תביעות משפטיות והפסדים כספיים. ביטוח אחריות מקצועית הוא מגדלור של ביטחון בעולם ההתדיינות של ימינו, המציע רשת ביטחון למי שמנווט במים הבוגדניים של הקריירה שלו. זהו שומר שקט, מגן משגיח מפני טעויות והשמטות בלתי צפויות שיכולות להתרחש בכל מסגרת מקצועית. בתוך האינטראקציות המורכבות והציפיות הגבוהות של הלקוחות, גם אנשי המקצוע הקפדניים ביותר נמצאים בסיכון. אבל עם הביטוח הנכון, יש תחושה עמוקה של רוגע בתוך הכאוס – הבטחה להגנה כאשר סערות של אתגרים משפטיים מאיימות לפרוץ את חומות המוניטין שהרווחת בעמל רב.

סוכרת
בלוג

ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת: סקירה מקיפה

אימון אירובי הוכר כמרכיב חשוב בניהול סוכרת, עם יתרונות משמעותיים עבור אנשים עם סוכרת סוג 1, סוכרת סוג 2 וטרום-סוכרת. סקירה מקיפה זו שואפת לחקור את ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת, כולל השפעתו על בקרת הסוכר בדם, תסמיני טרום סוכרת, תזונה ומניעת סיבוכי סוכרת.