pexels-burst-374678

איך לעשות ספורט בחורף? כך תיערכו בהתאם

 

 

מי שרגיל לעשות פעילות גופנית בקיץ, לרוב יעשה אותה גם בחורף. אלא ששמירה על כושר וביצוע של פעילות גופנית בחורף נחשבת למאתגרת יותר. לא תמיד ולא בכל מקום ניתן לבצע את הפעילות הגופנית בעקבות הקור והגשם, וישנו גם מכשול מנטלי שמשפיע על אנשים רבים – הרצון להישאר מתחת לשמיכה כשמחשיך מוקדם ומזג האוויר הופך להיות קודר. עם זאת, עונת החורף היא עונה אידיאלית לשמירה על כושר גופני, במיוחד בגלל שרובנו נמצאים בבתים ונוטים לאכול יותר ופחות לזוז. כמו כן, רבים בוחרים להתחיל להתאמן דווקא בחורף, לקראת פתיחתה של עונת הרצחה והלבוש הקצר. אז איך מתאמנים על המכשולים ובכל זאת עושים ספורט גם בחורף?

 

הסיכונים שבפעילות ספורטיבית בחורף

 

הסיכונים שטמונים בפעילות גופנית בחורף מצריכים מאיתנו להיערך יותר – לא מספיק לשים נעלי ריצה ופשוט לצאת אל השטח. ראשית, חשוב לדעת שגם בחורף יש צורך לשתות כמות מים גדולה, ולעיתים דווקא המחסור בשמש גורם לנו לטעות ולזלזל בכך. כדי להתגונן מפני הקור, חשוב לבצע את האימונים עם בגדים חמים, ולהוריד בהתאם לצורך (למשל, ג'קט שניתן יהיה להוריד בעת הצורך ולקשור מסביב למותן). השילוב בין הקור ששורר בחוץ לחוף הגוף שלנו ולזיעה כאשר אנו מתאמנים – עלול לגרום לחולי. בנוסף, חשוב לבצע חימום לפני האימון שכן בעקבות הקור העצמות והמפרקים שלנו פחות גמישים. לבסוף חשוב לבחור נעליים נוחות המתאימות לפעילות הגופנית שלכם.

 

פעילות גופנית – גם למצב הרוח

היתרונות הבריאותיים של הפעילות הגופנית ידועים לכל – החל משמירה על משקל גוף תקין ועד לשמירה על בריאות הלב. אלא שלפעילות הגופנית יש יתרונות גם במישור הרגשי. במהלך ביצוע פעילות גופנית מופרשים הורמונים לזרם הדם, ביניהם סרוטונין ודופמין. אלו הם ההורמונים שאחראים על מצב הרוח שלנו. אנשים רבים בוחרים לעשות פעילות גופנית דווקא בעקבות התחושה הנפלאה שמלווה אותם עם סיומה, ודווקא בחורף – עונה אפורה וקרירה – יש חשיבות גבוהה אפילו יותר לשמירה על מצב רוח מרומם. ואם אפשר להשיג את מצב הרוח הטוב בצורה בריאה ובחינם, אז למה לא?

 

פעילות גופנית בחורף – דברים שלא ידעתם

 

  • בניגוד לנהוג לחשוב, הגוף לא מתקשה לבצע מאמצים בזמן קור. במהלך פעילות גופנית הגוף פולט אנרגיית חום, וכאשר מתאמנים בסביבה קרה, לגוף קל יותר להיפטר מעודפי חום. התוצאה היא אימונים עצימים אפילו יותר.
  • אנשים שמקפידים על פעילות גופנית ונמצאים בכושר גופני טוב, יצליחו להסתגל לסביבה קרה בצורה טובה יותר. אחת הסיבות לכך היא שאצל אנשים מאומנים קצב חילוף החומרים גבוה יותר ולכן הם מייצרים ופולטים יותר חום.
  • בחורף אנחנו משמינים יותר, וזה אבולוציוני. על מנת להגדיל את קצב המטבוליזם של הגוף ולהתחמם, אנשים אוכלים יותר בחורף, בדומה לחיות. על כן, יש חשיבות מיוחדת לבצע פעילות גופנית בחורף אם רוצים למנוע השמנה.
  • חימום לפני אימון מקבל משמעות גדולה יותר בחורף על מנת לבצע אימון אפקטיבי ללא פציעות. ככל שהאימון עצים וממושך יותר, כך יש לבצע חימום ארוך יותר.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

ביטוח בריאות – כן או לא?

מאת אברהם פולק –   www.t.co.il לפי החוק בישראל כל אזרח חייב להיות מבוטח באחת מקופות החולים. בישראל יש חוק טבע

קרב מגע
בלוג

קרב מגע – גם ספורט וגם הגנה

  אין אוזן ישראלית שלא מכירה את צמד המילים קרב מגע. מדובר בשיטת הלחימה הישראלית המפורסמת ביותר בעולם, כזו שהצליחה

בלוג

תזונה נכונה כדרך חיים

תזונה נכונה ובריאה בשילוב פעילות גופנית מהווה דרך חיים ועניין של שגרה. במקום לעבור מדיאטה פופולריות אחת לדיאטת כאסח טרנדית