קרדיט תמונה: freepik

כיצד לשחרר שריר תפוס בצוואר

לא מעט אנשים סובלים באופן קבוע מצוואר תפוס. צוואר תפוס פוגע באיכות החיים של האדם ומונע ממנו לבצע פעולות יומיומיות שגרתיות. 

הצוואר הוא קומפלקס מורכב הכולל בו מספר רב של שרירים, רצועות, חוליות, דיסקים בין חולייתיים, מפרקים ועוד. כאב צווארי יכול לנבוע ממגוון סיבות שונות, כאשר אחת הסיבות המרכזיות היא ללא ספק השינויים הטכנולוגיים במציאות שאנו חיים בה אשר יוצרת אורח חיים שבו יושבים במהלך ימי עבודה שלמים מול מחשב, משתמשים לאורך היממה שעות במכשיר הסלולרי החכם במצב ישיבה ועוד. מכיוון שצוואר תפוס הוא דבר לא נעים בלשון המעטה, חשוב להכיר את כל הדרכים להקל על הכאב ולשחרר את השריר התפוס בצוואר כמה שיותר מהר.

מהיכן נובעים הכאבים של צוואר תפוס?

כאב צוואר יכול להיגרם כתוצאה ממקורות שונים בצוואר כגון: כאב צוואר ממקור שרירי, בלט פריצת דיסק צווארי, כאב ראש ממקור צווארי, שינויים ניווניים בעמוד השדרה הצווארי ועוד. ניתן לומר כי כאבי הצוואר הנפוצים ביותר הם: כאבי צוואר ממקור שרירי- מדובר על עומס על השרירים המייצבים בצוואר בעקבות חוסר איזון שרירי. ישנם מנחים שונים בצוואר שבהם השרירים נדרשים לעבוד בעומס כגון: ישיבה ממושכת מול מחשב, שימוש ממושך במכשיר הסלולרי החכם ועוד. לא פעם מתעוררים עם כאב חד בצוואר שיכול להיגרם כתוצאה מתנוחה סטטית ממושכת של הצוואר במהלך הלילה. על אף שהמקור השרירי הוא המקור הבולט ביותר בכאבי צוואר, בצוואר יש מספר רב של שרירים ועל כן, לא פעם אם הכאב לא חולף, חשוב מאוד לאבחן בצורה מדויקת איזה שריר בדיוק תפוס ובאיזה אזור וזאת כדי לתת מענה מדויק לכאב.

מה גורם לכאבי צוואר ממקור שרירי?

הגורמים לכאבי צוואר ממקור שרירי הם: יציבה לקויה של האדם, היסטוריה של כאבי צוואר, גיל האדם, שימוש ממושך במכשיר סלולרי, חוסר איזון שרירי ועוד. אם אתם תוהים כיצד תדעו שהצוואר שלכם נתפס כתוצאה מאחת הסיבות הללו, תוכלו לאבחן את סוג הכאב ממנו אתם סובלים: אם אתם חשים כאב חלש בבוקר שהולך ומתגבר במהלך היום, אם אתם חשים כאב בתנועות מסוימות של הצוואר, אם אתם חשים כאבים ואי נוחות בישיבה ממושכת ואם אתם חשים הטבה בכאבים כאשר אתם שוכבים על הגב, כאב נקודתי במגע שטחי ועוד, ככל הנראה נגרם לכם כאב צווארי ממקור שרירי כתוצאה מאחת מהסיבות שתוארו לעיל.

כיצד מטפלים בצוואר תפוס?

ברוב המקרים ניתן להקל על כאבי צוואר באמצעות מנוחה וכן הורדת העומס היומיומי וכן, שימוש במרפי שרירים או משככי כאבים. ניתן כיום למצוא דוגמאות שונות לתרגילי פיזיותרפיה שניתן לבצע בכל פעם שהצוואר תפוס שיכולים לסייע בהקלה על הכאב באופן מיידי. אם אתם סובלים מכאבי צוואר הנובעים משרירים תפוסים באופן תדיר, כדאי מאוד לחשוב על טיפולים ממוקדים יותר שיוכלו לסייע לכם כגון: תרגילי פיזיותרפיה לצוואר ועיסויים תקופתיים עם שמנים מיוחדים שמטרתם היא  להקל על הכאב ולשחרר את השרירים התפוסים.

תרגילי פיזיותרפיה עבור הצוואר כוללים מגוון רחב של מתיחות התואמות לאופי הכאב וסוג הכאב שאתם סובלים ממנו לצוואר, כאשר חשוב מאוד שיותאמו לכם תרגילים רלוונטיים על ידי פיזיותרפיסט מומחה בתחום. את התרגילים יש לתרגל בבית בצורה סדירה וזאת כדי לקבל את התוצאה הרצויה.

כיצד נמנעים מכאבי צוואר?

כאבי צוואר נובעים לרוב כאמור מעומס על אזור הצוואר ועל כן, אם אתם עובדים שעות ארוכות מול המחשב או נוהגים במשך שעות ארוכות, חשוב שתפקידו על הספקות מרובות. חשוב מאוד להתאים בין הגובה של שולחן העבודה לבין גובה הכיסא שלכם וכן הגובה של צג המחשב שאתם עובדים מולו.

כמו כן, אם הנכם נוהגים להחזיק את הטלפון הנייד או הנייח שלכם בין הכתף לאוזן באמצעות הרמת הכתף וזאת בכדי להמשיך בעבודה במקביל לשיחת טלפון, כדאי שתדעו שמדובר על תנוחה לא טובה שמאמצת את השרירים של הצוואר ועל כן לא כדאי לעשות אותה.

מומלץ מאוד לישון על הצד או הגב במהלך הלילה ולא מומלץ לישון על הבטן שכן, שינה על הבטן גורמת למתיחה משמעותית של שרירי הצוואר.

באופן כללי, כיצד להימנע כמה שיותר ממתח ולחץ במהלך היום, לשמור על יציבה נכונה בהליכה ועוד.

 

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

כיצד לשחרר שריר תפוס בצוואר

לא מעט אנשים סובלים באופן קבוע מצוואר תפוס. צוואר תפוס פוגע באיכות החיים של האדם ומונע ממנו לבצע פעולות יומיומיות

בלוג

שיקום אורטופדי לספורטאים

ככל שהזמן עובר עולה המודעות לגבי ביצוע פעילות גופנית כחלק מקיום אורח חיים בריא. בכל מקום אליו אנחנו הולכים אנו