קרדיט תמונה: freepik

כל מה שאתם צריכים לדעת על כריות אורטופדיות

כריות אורטופדיות הן מתנה משמים עבור אלו הסובלים מכאבי צוואר, כתפיים או גב, כמו גם למי שמחפשים לשפר את איכות השינה שלהם.

כרית אורטופדית מספקת תמיכה נאותה לעמוד השדרה, ומבטיחה שתמיד תתעררו בתחושת רעננות נטולת כאבים. במאמר זה נדון בסוגי הכריות האורטופדיות השונות, היתרונות שלהן וכיצד לבחור את הכרית הנכונה עבורכם.

 

מהן כריות אורטופדיות?

כריות אורטופדיות מתוכננות במיוחד כדי לתמוך בקימורים הטבעיים של עמוד השדרה, הצוואר והראש שלכם. הן עשויות מחומרים כמו קצף זיכרון, לטקס או מיקרופייבר כדי לספק התאמה מרבית ולהפחית את הלחצים על הגוף. המטרה העיקרית של כריות אורטופדיות היא הקלה על כאבים, אי נוחות ובעיות אחרות הקשורות לשינה על ידי שמירה על יישור נכון בזמן השינה.

 

סוגים של כריות אורטופדיות

ישנם מספר סוגים של כריות אורטופדיות זמינות, כל אחת מהן מיועדת לתת מענה לצרכים ספציפיים. להלן הנפוצים ביותר:

כריות צוואר – נועדו לתמוך בעקומה הטבעית של הצוואר, לשמור על מנח נכון ובכך למנוע ולהקל על כאבי צוואר ונוקשות.

כריות מותניים – כריות מותניות תומכות בגב התחתון וממוקמות בדרך כלל בין הברכיים או מתחת לגב התחתון בזמן השינה. הן עוזרות להפחית כאבי גב תחתון וסכיאטיקה.

כריות ברכיים – אמורות להיות מונחות בין הרגליים בזמן שינה על הצד. הן עוזרות לשמור על יישור תקין של הירכיים, האגן ועמוד השדרה, ומקלות על כאבים בירכיים ובגב תחתון.

כריות גוף – כריות ארוכות ומלבניות התומכות בכל הגוף. יכולות להיות מועילות במיוחד לנשים בהריון, או לאנשים עם מצבים שונים של כאב כרוני. כריות גוף מקלות על נקודות לחץ ברחבי הגוף.

 

היתרונות של כריות אורטופדיות

כריות אורטופדיות מציעות מגוון יתרונות שיכולים לשפר משמעותית את איכות השינה ואת הרווחה הכללית. להלן כמה מהם:

הקלה על כאב ואי נוחות – כריות אורטופדיות מקלות על מיחושים הנגרמים משינה בתנוחה לקויה או כתוצאה ממצבים קיימים כמו כאבי צוואר, כתפיים או גב. הן מפחיתות את העומס על השרירים והמפרקים.

שיפור איכות השינה – כריות אורטופדיות יכולות לעזור לכם להשיג שינה נוחה ואיכותית יותר.

הפחתת נחירות – כריות אורטופדיות יכולות לסייע בפתיחת דרכי הנשימה, על ידי שמירה על יישור נכון של הגוף. בזכותן, הנשימה משתפרת והנחירות מופחתות, מה שמועיל במיוחד עבור אנשים עם דום נשימה בשינה או הפרעות שינה אחרות הקשורות לנשימה.

 

בחירת הכרית האורטופדית הנכונה

זה יכול להיות מאתגר להחליט איזו כרית אורטופדית הכי מתאימה לכם. שקלו את הגורמים הבאים בעת קבלת ההחלטה:

תנוחת השינה שלכם – כריות שונות מספקות תמיכה עבור תנוחות שינה שונות.

חומר – בחרו כרית שמתאימה להעדפות ולצרכים שלכם. אם יש לכם אלרגיות, שקלו לבחור בכרית היפואלרגנית העשויה מחומרים עמידים בפני אלרגנים כמו קרדית אבק ועובש. בנוסף, כרית עם כיסוי נושם יכולה לסייע במניעת התחממות יתר ולקדם שינה נוחה יותר.

גודל וצורה – הכרית צריכה להתאים לגודל הגוף שלכם ולאזור הספציפי שאתם צריכים תמיכה עבורו. לדוגמה, כרית גוף צריכה להיות ארוכה מספיק כדי לתמוך בכל הגוף.

מוצקות – בחרו כרית בהתאם לרמת התמיכה לה אתם זקוקים. זכרו שכרית רכה מדי עלולה לא לתמוך מספיק, בעוד שכרית קשה מדי עלולה לגרום לאי נוחות.

 

טיפול בכרית האורטופדית שלכם

טיפול ותחזוקה יכולים להבטיח שהכרית תחזיק מעמד ותהיה יעילה לאורך זמן. עקבו אחר הטיפים הבאים כדי לשמור על הכרית שלכם במצב טוב:

ציפית – השתמשו תמיד בציפית כדי להגן על הכרית האורטופדית שלכם מלכלוך, זיעה ושומנים.

ניקיון קבוע – מלאו אחר הוראות היצרן לניקוי הכרית האורטופדית שלכם.

החלפה על פי צורך – כריות אורטופדיות עלולות לאבד את צורתן לאורך זמן. בדקו מדי פעם את מצב הכרית והחליפו אותה כאשר היא כבר לא מספקת את התמיכה הדרושה או הופכת לא נוחה.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

בריחת שתן

בריחת שתן היא בעיה שמשפיעה על כמות גדולה של אנשים ללא קשר לגיל או מין. זה יכול להיגרם ממצבים פיזיים