pexels-burst-374678

איך לעשות ספורט בחורף? כך תיערכו בהתאם

 

 

מי שרגיל לעשות פעילות גופנית בקיץ, לרוב יעשה אותה גם בחורף. אלא ששמירה על כושר וביצוע של פעילות גופנית בחורף נחשבת למאתגרת יותר. לא תמיד ולא בכל מקום ניתן לבצע את הפעילות הגופנית בעקבות הקור והגשם, וישנו גם מכשול מנטלי שמשפיע על אנשים רבים – הרצון להישאר מתחת לשמיכה כשמחשיך מוקדם ומזג האוויר הופך להיות קודר. עם זאת, עונת החורף היא עונה אידיאלית לשמירה על כושר גופני, במיוחד בגלל שרובנו נמצאים בבתים ונוטים לאכול יותר ופחות לזוז. כמו כן, רבים בוחרים להתחיל להתאמן דווקא בחורף, לקראת פתיחתה של עונת הרצחה והלבוש הקצר. אז איך מתאמנים על המכשולים ובכל זאת עושים ספורט גם בחורף?

 

הסיכונים שבפעילות ספורטיבית בחורף

 

הסיכונים שטמונים בפעילות גופנית בחורף מצריכים מאיתנו להיערך יותר – לא מספיק לשים נעלי ריצה ופשוט לצאת אל השטח. ראשית, חשוב לדעת שגם בחורף יש צורך לשתות כמות מים גדולה, ולעיתים דווקא המחסור בשמש גורם לנו לטעות ולזלזל בכך. כדי להתגונן מפני הקור, חשוב לבצע את האימונים עם בגדים חמים, ולהוריד בהתאם לצורך (למשל, ג'קט שניתן יהיה להוריד בעת הצורך ולקשור מסביב למותן). השילוב בין הקור ששורר בחוץ לחוף הגוף שלנו ולזיעה כאשר אנו מתאמנים – עלול לגרום לחולי. בנוסף, חשוב לבצע חימום לפני האימון שכן בעקבות הקור העצמות והמפרקים שלנו פחות גמישים. לבסוף חשוב לבחור נעליים נוחות המתאימות לפעילות הגופנית שלכם.

 

פעילות גופנית – גם למצב הרוח

היתרונות הבריאותיים של הפעילות הגופנית ידועים לכל – החל משמירה על משקל גוף תקין ועד לשמירה על בריאות הלב. אלא שלפעילות הגופנית יש יתרונות גם במישור הרגשי. במהלך ביצוע פעילות גופנית מופרשים הורמונים לזרם הדם, ביניהם סרוטונין ודופמין. אלו הם ההורמונים שאחראים על מצב הרוח שלנו. אנשים רבים בוחרים לעשות פעילות גופנית דווקא בעקבות התחושה הנפלאה שמלווה אותם עם סיומה, ודווקא בחורף – עונה אפורה וקרירה – יש חשיבות גבוהה אפילו יותר לשמירה על מצב רוח מרומם. ואם אפשר להשיג את מצב הרוח הטוב בצורה בריאה ובחינם, אז למה לא?

 

פעילות גופנית בחורף – דברים שלא ידעתם

 

  • בניגוד לנהוג לחשוב, הגוף לא מתקשה לבצע מאמצים בזמן קור. במהלך פעילות גופנית הגוף פולט אנרגיית חום, וכאשר מתאמנים בסביבה קרה, לגוף קל יותר להיפטר מעודפי חום. התוצאה היא אימונים עצימים אפילו יותר.
  • אנשים שמקפידים על פעילות גופנית ונמצאים בכושר גופני טוב, יצליחו להסתגל לסביבה קרה בצורה טובה יותר. אחת הסיבות לכך היא שאצל אנשים מאומנים קצב חילוף החומרים גבוה יותר ולכן הם מייצרים ופולטים יותר חום.
  • בחורף אנחנו משמינים יותר, וזה אבולוציוני. על מנת להגדיל את קצב המטבוליזם של הגוף ולהתחמם, אנשים אוכלים יותר בחורף, בדומה לחיות. על כן, יש חשיבות מיוחדת לבצע פעילות גופנית בחורף אם רוצים למנוע השמנה.
  • חימום לפני אימון מקבל משמעות גדולה יותר בחורף על מנת לבצע אימון אפקטיבי ללא פציעות. ככל שהאימון עצים וממושך יותר, כך יש לבצע חימום ארוך יותר.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

היתרונות של פיזיותרפיה לספורטאים

פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים לשפר את הביצועים שלהם על ידי טיפול בכל הבעיות הבסיסיות שעשויות להשפיע על היכולות שלהם. על ידי התמקדות בכוח, גמישות ומכניקת הגוף הכללית, פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים למקסם את הפוטנציאל שלהם ולמנוע פציעות.

ביטוח
בלוג

שקט נפשי למקצוענים – היתרונות של ביטוח אחריות מקצועית

תארו לעצמכם את החופש לרדוף אחר התשוקות המקצועיות שלכם, ללא מגבלות על ידי האפשרות הרודפת של תביעות משפטיות והפסדים כספיים. ביטוח אחריות מקצועית הוא מגדלור של ביטחון בעולם ההתדיינות של ימינו, המציע רשת ביטחון למי שמנווט במים הבוגדניים של הקריירה שלו. זהו שומר שקט, מגן משגיח מפני טעויות והשמטות בלתי צפויות שיכולות להתרחש בכל מסגרת מקצועית. בתוך האינטראקציות המורכבות והציפיות הגבוהות של הלקוחות, גם אנשי המקצוע הקפדניים ביותר נמצאים בסיכון. אבל עם הביטוח הנכון, יש תחושה עמוקה של רוגע בתוך הכאוס – הבטחה להגנה כאשר סערות של אתגרים משפטיים מאיימות לפרוץ את חומות המוניטין שהרווחת בעמל רב.

סוכרת
בלוג

ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת: סקירה מקיפה

אימון אירובי הוכר כמרכיב חשוב בניהול סוכרת, עם יתרונות משמעותיים עבור אנשים עם סוכרת סוג 1, סוכרת סוג 2 וטרום-סוכרת. סקירה מקיפה זו שואפת לחקור את ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת, כולל השפעתו על בקרת הסוכר בדם, תסמיני טרום סוכרת, תזונה ומניעת סיבוכי סוכרת.