medical-insurance-with-family-stethoscope-wooden-desk_11304-1260

ביטוח בריאות – כן או לא?

מאת אברהם פולק –   www.t.co.il

לפי החוק בישראל כל אזרח חייב להיות מבוטח באחת מקופות החולים. בישראל יש חוק טבע נוסף לפיו בכל יום מקבל כל אזרח בישראל שיחת טלפון של סוכני ביטוח המנסים לשכנע אותו לרכוש פוליסת ביטוח בריאות. השאלה היא, אדם בריא שמבוטח בביטוח המשלים של קופת החולים, מה מוסיף לו ביטוח הבריאות הפרטי? ואם זה מוסיף, האם זה הכרחי? הצגנו את השאלה בפני סוכני ביטוח בפתח תקווה. ונביא להלן את התשובות.

ביטוח ניתוחים והשתלות בחו"ל

לביטוח הפרטי יש כמה יתרונות על פני הביטוח המשלים של קופת החולים. ביטוח בריאות פרטי מכסה גם תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות. תרופות שעלולות להגיע לעלות של עשרות אלפי ₪ בחודש. בנוסף, ביטוח פרטי נותן מענה לאדם שזקוק לניתוח דחוף בחו"ל, או להשתלת איבר. רוב הביטוחים הפרטיים נותנים גם את האפשרות לבחור כל רופא מנתח שהמבוטח יבחר בארץ ובחו"ל, וכן כל בית חולים פרטי שהוא מעונין. בניגוד לביטוח המשלים של קופת החולים שמציב בפני המבוטח רשימה מצומצמת של מנתחים פרטיים שמתוכם עליו לבחור את הרופא המנתח.

יתרון חשוב נוסף יש בביטוח הפרטי, האפשרות לבחור בשיטת טיפול נוספת, לפעמים היא מונעת ניתוח או טיפולים מורכבים וקשים. בעקיפין ביטוח בריאות פרטי מזרז תורים לניתוחים ולהשתלות בארץ ובחו"ל, היות וכמות המבוטחים של חברה פרטית פחותה בהרבה מכמות המבוטחים של קופת החולים, מה גם שבביטוח הפרטי יש אפשרות לבחור בבית חולים פחות עמוס. מסיבות אלה רוב מוחלט של סוכני הביטוח ממליצים להצטרף לביטוח הפרטי בנוסף לביטוח המשלים של קופת החולים.

מה מכסה ביטוח פרטי

אך חשוב להדגיש, מוסיפים סוכני הביטוח, כי גם בפוליסות הפרטיות ישנם כמה רמות של כיסויים, הם תלויים במחיר ובפרמטרים נוספים. לכן, לא כל ביטוח פרטי יענה על כל חששותיו או רצונותיו של המבוטח. ישנם למשל פוליסות ביטוח הנותנות כיסוי רק עבור ניתוחים פרטיים שאין עליהם החזר מקופת החולים. הפוליסות השונות נועדו לתת מענה גם לאלה שאין ביכולתם לשלם הרבה על ביטוח פרטי ובכל זאת הם רוצים ביטוח רחב יותר נגד אותם מקרים רפואיים קיצוניים השכיחים יותר.

פוליסת ביטוח בריאות פרטית בסיסית אמורה להכיל כיסוי לטיפולים של מחלות קשות (סרטן וכדומה), תרופות יקרות והשתלות. התוספות שמייקרות את פוליסות הביטוח הם: פוליסה המבטיחה משכורת חודשית או סכום כסף גדול במקרה של גילוי מחלה קשה שפוגעת בכושר ההשתכרות, אבחון מהיר של מחלות קשות, סבסוד מוסד שיקום והחלמה, רפואה משלימה ועוד.

האם אפשר לוותר על הביטוח המשלים?

שאלה נוספת שהצגנו לסוכני הביטוח: האם כשרוכשים פוליסת ביטוח פרטית אפשר לוותר על הביטוח המשלים של קופת חולים? התשובה הייתה שלילית, לדבריהם הביטוח המשלים וקופת החולים בכלל מהווה מענה לבעיות בריאות שבשגרה. אלא שהביטוח המשלים מרחיב מעט את הכיסוי הביטוחי של הבריאות השגרתית, ולכן בכל מקרה לא מומלץ לוותר על הביטוח המשלים של קופת החולים.

לעומת זאת ישנם סוכני ביטוח הטוענים כי הביטוח המשלים משתלם רק להטבות בהריון ולידה, או למי שנהנה משירותי מרפאות השיניים של הקופה והשירותים הנלווים (משקפיים, מדרסים וכו') אבל באופן עקרוני, טוענים אותם סוכני ביטוח, אפשר להיות מבוטח רק בביטוח בריאות פרטית או לפחות לבחור בביטוח המשלים ברמה נמוכה יותר ולחסוך את ההפרש לטובת ביטוח פרטי. בכל מקרה מומלץ להצטרף לביטוח בריאות בגיל צעיר כאשר הכיסוי יותר רחב והעלות פחותה, ולהתייעץ עם סוכן ביטוח מקצועי שיתפור עבורכם חליפת ביטוח המתאימה למידותיכם ולצרכים שלכם.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

היתרונות של פיזיותרפיה לספורטאים

פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים לשפר את הביצועים שלהם על ידי טיפול בכל הבעיות הבסיסיות שעשויות להשפיע על היכולות שלהם. על ידי התמקדות בכוח, גמישות ומכניקת הגוף הכללית, פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים למקסם את הפוטנציאל שלהם ולמנוע פציעות.

ביטוח
בלוג

שקט נפשי למקצוענים – היתרונות של ביטוח אחריות מקצועית

תארו לעצמכם את החופש לרדוף אחר התשוקות המקצועיות שלכם, ללא מגבלות על ידי האפשרות הרודפת של תביעות משפטיות והפסדים כספיים. ביטוח אחריות מקצועית הוא מגדלור של ביטחון בעולם ההתדיינות של ימינו, המציע רשת ביטחון למי שמנווט במים הבוגדניים של הקריירה שלו. זהו שומר שקט, מגן משגיח מפני טעויות והשמטות בלתי צפויות שיכולות להתרחש בכל מסגרת מקצועית. בתוך האינטראקציות המורכבות והציפיות הגבוהות של הלקוחות, גם אנשי המקצוע הקפדניים ביותר נמצאים בסיכון. אבל עם הביטוח הנכון, יש תחושה עמוקה של רוגע בתוך הכאוס – הבטחה להגנה כאשר סערות של אתגרים משפטיים מאיימות לפרוץ את חומות המוניטין שהרווחת בעמל רב.

סוכרת
בלוג

ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת: סקירה מקיפה

אימון אירובי הוכר כמרכיב חשוב בניהול סוכרת, עם יתרונות משמעותיים עבור אנשים עם סוכרת סוג 1, סוכרת סוג 2 וטרום-סוכרת. סקירה מקיפה זו שואפת לחקור את ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת, כולל השפעתו על בקרת הסוכר בדם, תסמיני טרום סוכרת, תזונה ומניעת סיבוכי סוכרת.