קרדיט תמונה: freepik

מדוע אנשים לא ישנים- גורמים נפוצים ודרכי טיפול

שינה היא לא רק הנאה, היא גם חיונית מאוד לבריאות ולתפקוד היומיומי שלנו. אם אנחנו לא ישנים כמו שצריך במהלך הלילה הרי שאנחנו מתקשים לתפקד ולעשות דברים שונים, סטנדרטיים ובוודאי דברים שדורשים תשומת לב וריכוז.

אם אנחנו לא ישנים טוב, אז באופן טבעי במהלך היום אנחנו נהיה עייפים, לא מרוכזים, מבולבלים, לא נוכל לבצע את העבודה שלנו, לא נוכל לעשות את הדברים בבית, בוודאי שלא נוכל לנהוג. יתרה מזו, אם אנחנו לא ישנים טוב, אז אם אנחנו חולים או חווים כאבים באזורים שונים בגוף, הרי שהגוף שלנו לא יוכל להשתקם ונצטרך להתמודד עם הבעיות האלה במשך זמן רב. לכן השינה חשובה ויש להקפיד עליה.

אחת הסיבות בגללן אנשים חווים קושי לישון, הם כאבים באזורים שונים בגוף. כאבים אלו מפריעים את מנוחתם, מפריעים להם להתרכז ולהירדם, לעיתים הכאבים מונעים מהם לשכב בתנוחה שהם רגילים, מה שכמובן מקשה עליהם לישון בצורה רגילה ונוחה. לכן, צריך לדעת איך לטפל בכאב גם בשביל שיהיה אפשר לישון טוב בלילה.

במאמר זה אנחנו נלמד איך להקל על כאבים בכתף ובאזורים אחרים בגוף אשר עלולים למנוע שינה סדירה. חשוב לציין, הטיפול בכאב, במקרים רבים, צריך להיות משולב. כלומר, מלבד העובדה שצריך לטפל באזור עצמו, הרי שצריך גם לכלול היבטים נוספים שיאפשרו לו להרגיש נוח וכך יהיה ניתן לישון בצורה שלווה.

 

כאבים בגוף שעלולים להפריע בשינה ואיך מטפלים בהם

כתפיים – אחד האזורים השכיחים לכאב אצל גברים ונשים הם כתפיים. זה יכול לנבוע מנשיאת משקלים כבדים, מתנועה לא נכונה, מכאב שמוקרן מהגב ו/או הצוואר אל הכתפיים וכן מסיבות אחרות.

איך להקל על הכאבים בכתף? בשביל להקל על כאבים בכתף, יש לפנות אל פיזיותרפיסט שידע לספק תרגילים מתאימים לעבודה בבית, אותם יש לבצע באופן קבוע. כמו כן, אפשר להשתמש במשחות מתאימות לטיפול בכאב וכן מקלחות חמות וקרות שיכולות להקל במידה מסוימת.

רגליים – לא מעט אנשים מתמודדים עם כאבים בכף הרגל, אשר מונעים מהם לישון כמו שצריך. הסיבות לכאב רבות, החל מעומסים שנוצרים כתוצאה מפעילות ממושכת וכלה בדלקות או מצבים בריאותיים אחרים. בשביל להתמודד עם כאבים אלו, יש לאבחן את סיבת הכאב ולראות האם יש צורך להשתמש בתכשירים, דוגמא מגנזיום, האם יש להשתמש במשחות, תרגילים מתאימים וכן ייתכן מאוד שאם נשכב כשהרגליים מונחות בזווית על כרית, זה יכול להקל על הכאב.

גב – כאבי גב יכולים לפגוע באיכות השינה, בין אם מדובר על כאבי גב תחתון או בחלק העליון שלו. הכאב יכול להיות לנבוע מסיבות רבות, בין אם זה שרירים תפוסים, נשיאת משקלים כבדים, יציבות לא נכונה ועוד.

בשביל להתמודד עם כאבים בגב, מלבד טיפול אצל פיזיותרפיסט, יהיה נכון לבדוק גם את איכות המזרון. ייתכן ואם נחליף אותו במזרן אורטופדי, זה יעזור לישון טובה יותר.

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

היתרונות של פיזיותרפיה לספורטאים

פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים לשפר את הביצועים שלהם על ידי טיפול בכל הבעיות הבסיסיות שעשויות להשפיע על היכולות שלהם. על ידי התמקדות בכוח, גמישות ומכניקת הגוף הכללית, פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים למקסם את הפוטנציאל שלהם ולמנוע פציעות.

ביטוח
בלוג

שקט נפשי למקצוענים – היתרונות של ביטוח אחריות מקצועית

תארו לעצמכם את החופש לרדוף אחר התשוקות המקצועיות שלכם, ללא מגבלות על ידי האפשרות הרודפת של תביעות משפטיות והפסדים כספיים. ביטוח אחריות מקצועית הוא מגדלור של ביטחון בעולם ההתדיינות של ימינו, המציע רשת ביטחון למי שמנווט במים הבוגדניים של הקריירה שלו. זהו שומר שקט, מגן משגיח מפני טעויות והשמטות בלתי צפויות שיכולות להתרחש בכל מסגרת מקצועית. בתוך האינטראקציות המורכבות והציפיות הגבוהות של הלקוחות, גם אנשי המקצוע הקפדניים ביותר נמצאים בסיכון. אבל עם הביטוח הנכון, יש תחושה עמוקה של רוגע בתוך הכאוס – הבטחה להגנה כאשר סערות של אתגרים משפטיים מאיימות לפרוץ את חומות המוניטין שהרווחת בעמל רב.

סוכרת
בלוג

ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת: סקירה מקיפה

אימון אירובי הוכר כמרכיב חשוב בניהול סוכרת, עם יתרונות משמעותיים עבור אנשים עם סוכרת סוג 1, סוכרת סוג 2 וטרום-סוכרת. סקירה מקיפה זו שואפת לחקור את ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת, כולל השפעתו על בקרת הסוכר בדם, תסמיני טרום סוכרת, תזונה ומניעת סיבוכי סוכרת.