מדרסים בגיל הזהב

גיל הזהב מביא איתו יחד עם נסיון חיים עשיר גם תמורות בגוף ושלל אתגרים חדשים. מצד אחד, הגוף מתבגר והופך ליותר חשוף לפציעות ומחלות. מצד שני, במיוחד היום, אנשים בגיל מבוגר חיים אורח חיים עשיר מלא בחיי חברה, פעילות גופנית, חופשות, בילויים עם הנכדים ועוד. פן יחודי של מוגבלות פיזית בגיל זה הוא בושה, או מבוכה, שיכולות להוביל לירידה בביטחון העצמי, פחד להפוך לנטל ובמקרים חמורים גם דיכאון.

 

איך מדרסים יכולים לסייע לבני ובנות גיל הזהב?

מדרסים איכותיים הבנויים בהתאמה אישית יסייעו לשיווי המשקל, ליציבה נכונה, והפחתה של כאבי ברכיים, קרסוליים וכפות רגליים. שיפור שיווי המשקל והיציבה בתורם יתרמו למניעת פציעות, הפחתה למינימום של זמני החלמה וכאבים כתוצאה מפציעות או נפילות במידה וכן יקרו.

מהם האתגרים האורתופדיים העומדים בפני הגיל השלישי?

ישנן כמה אורטופדיות שאמנם לא ייחודיות לגיל השלישי אך מאפיינות אותו. הידלדלות העצם, שחיקת סחוס, פגיעה בכושר היציבה, כאבי גב וכאבי רגליים. לעיתים יכולים להיות שינויים מבניים ברגל כמו למשל נטייה של האצבעות. הרבה פעמים רופאים ידריכו את הסובלים מבעיות אלה להמעיט בפעילות ולהרבות במנוחה. גישה זאת עלולה להגביר את הפגיעה, בעוד ששימוש בעזרים רפואיים שונים וטיפולים משלימים כמו דיקור, שיאצו או גלי הלם יכולים לסייע לפתרון. אחת הדרכים להתמודד עם אתגרים אורתופדיים אלה היא מדרסים, או ליתר דיוק מדרסים בהתאמה אישית. בגלל הנטיה לשינויים מבניים בכף הרגל של אוכלוסיה מבוגרת, לא ניתן להסתפק במדרס מדף רגיל והשימוש בו אף עלול להחמיר את הבעיה. לעומת זאת מדרס שנבנה בהתאמה אישית אחרי מדידות של כף הרגל מחומרים איכותיים יכול בהחלט לשפר את ההתמודדות עם הכאבים.

בנוסף בגיל שישים ומעלה גובר הסיכון למחלות סוכרת וכלי דם. מחלות אלה עלולות לפגוע  במפרקים כמו הברכיים, מפרק הירך וכפות הרגליים. מדרסים שבנויים בהתאמה אישית יעילים להתמודדות עם מצבים אלו, היות והם מפזרים את משקל הגוף באופן שווה,  מפחיתים את הלחץ על עמוד השדרה, משפרים את היציבה ותומכים בכפות הרגליים. חשוב לציין שעל אף שמדרסים לא יעלימו את הדלקת או הכאבים, הם בהחלט יכולים לשפר את רמת הפעילות האפשרית ולהביא לירידה ברמת הכאב.

 

סבסוד למדרסים דרך קופת חולים

אם אתם או מי מיקירכם בגיל הזהב וזקוקים למדרסים, אין סיבה שתשאו בכל העלות בעצמכם. חשוב לברר מול קופת החולים מה הכיסוי שהם נותנים למצב כזה בהתאם לתוכנית הביטוח שלכם. ישנם גם מצבים בהם ביטוח לאומי מכסה חלק מההוצאות על המדרסים ומצבי קיצון בהם לפי המלצת אורתופד כל ההוצאות יושתו על ביטוח לאומי. ישנם בתי אבות המשדתתפים בחלק או בכל העלות של מדרסים ואביזרים אורטופדיים נוספים לדיירים. בנוסף אם אתם או מי מיקירכם ומשפחתכם זקוקים למדרסים ואתם או הם ניצולי שואה, יכול להיות שהמדרסים יסובסדו באופן מלא על ידי המדינה.

 

לסיכום:

היום יותר מאי פעם גיל הזהב פעיל מבחינה חברתית וגופנית. היום אנחנו גם מבינים יותר טוב מאי פעם את הקשר בין היכולת להיות פעיל באופנים האלה לבין בריאות נפשית ואריכות ימים, אך דווקא גיל זה הוא הגיל בו אנחנו חשופים מאי פעם לפציעות ודלקות שיכולים למנוע מאיתנו פעילות ספורטיבית ואפילו תפקוד יום יומי. מדרסים בעיצוב אישי יכולים לעזור בהתמודדות עם האתגרים האורתופדים הייחודיים לגיל הזהב, ולשמור על היכולת להיות פעילים בכל גיל. יש סיכוי יותר מסביר שסבסוד מסוים יינתן לכל אביזר אורטופדי על ידי קופות החולים וביטוח לאומי.

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

היתרונות של פיזיותרפיה לספורטאים

פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים לשפר את הביצועים שלהם על ידי טיפול בכל הבעיות הבסיסיות שעשויות להשפיע על היכולות שלהם. על ידי התמקדות בכוח, גמישות ומכניקת הגוף הכללית, פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים למקסם את הפוטנציאל שלהם ולמנוע פציעות.

ביטוח
בלוג

שקט נפשי למקצוענים – היתרונות של ביטוח אחריות מקצועית

תארו לעצמכם את החופש לרדוף אחר התשוקות המקצועיות שלכם, ללא מגבלות על ידי האפשרות הרודפת של תביעות משפטיות והפסדים כספיים. ביטוח אחריות מקצועית הוא מגדלור של ביטחון בעולם ההתדיינות של ימינו, המציע רשת ביטחון למי שמנווט במים הבוגדניים של הקריירה שלו. זהו שומר שקט, מגן משגיח מפני טעויות והשמטות בלתי צפויות שיכולות להתרחש בכל מסגרת מקצועית. בתוך האינטראקציות המורכבות והציפיות הגבוהות של הלקוחות, גם אנשי המקצוע הקפדניים ביותר נמצאים בסיכון. אבל עם הביטוח הנכון, יש תחושה עמוקה של רוגע בתוך הכאוס – הבטחה להגנה כאשר סערות של אתגרים משפטיים מאיימות לפרוץ את חומות המוניטין שהרווחת בעמל רב.

סוכרת
בלוג

ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת: סקירה מקיפה

אימון אירובי הוכר כמרכיב חשוב בניהול סוכרת, עם יתרונות משמעותיים עבור אנשים עם סוכרת סוג 1, סוכרת סוג 2 וטרום-סוכרת. סקירה מקיפה זו שואפת לחקור את ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת, כולל השפעתו על בקרת הסוכר בדם, תסמיני טרום סוכרת, תזונה ומניעת סיבוכי סוכרת.