קרב מגע

קרב מגע – גם ספורט וגם הגנה

 

אין אוזן ישראלית שלא מכירה את צמד המילים קרב מגע. מדובר בשיטת הלחימה הישראלית המפורסמת ביותר בעולם, כזו שהצליחה לצאת מגבולותיו של צבא ההגנה לישראל, ולהיטמע במגוון רחב של צבאות זרים ברחבי העולם.

ההילה שסביב שיטת הלחימה כה גברה, עד שכיום לצד גופים צבאיים רשמיים וביטחוניים, ישנם עוד מגוון רחב של מוסדות לימודים ומסגרות פרטיות המעבירים קורסים בקרב המגע.

אך מה אנחנו באמת יודעים על השיטה? לספורטיביים ביניכם, אלה שמחפשים את הריגוש בדרך קצת שונה, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על קרב מגע.

ספורט אירובי והרבה ממנו

בניגוד לסברה הרווחת, קרב מגע לא מחייבת אותנו להיות חזקים ושריריים. מדובר אף בטכניקה שמראש נועדה להקנות את היתרון עבור האדם הלמד את הטכניקה, ולא זה שמתבסס רק על היותו חזק.

במסגרת קורס קרב מגע, לומדים המשתתפים מגוון רחב של טכניקות תנועה שונות, כל זאת תוך היאבקות עם המדריך או המדריכה. לאלו מכם שלרוב נרתעים מקצת ספורט אירובי, הרי שמדובר בטכניקה נהדרת שמשלבת בין אירובי לבין אימוני כוח, והיא תאפשר לכם להוציא אגרסיות, ולצאת מן הקרב מרוצים ומתנשפים.

מסייע לדימוי העצמי

פעילות גופנית בכללותה נחשבת לדרך נהדרת להעלות את הביטחון והדימוי העצמי של המתאמן או המתאמנת.

לרוב, אנשים בעלי דימוי עצמי נמוך גם מייחסים לעצמם יכולות פחותות מאשר מקביליהם. עם קרב מגע, ועם הידיעה שיש בכם את הכוח לנצח כל יריב, וזאת באם תידרשו לכך, תלמידים רבים מעידים על ביטחון עצמי רב יותר, ושינוי דרמטי באורח החיים.

כלי חשוב ליום יום

למרבה הצער, גם אם היום שלנו נפתח כבשגרה, הרי שאיננו יודעים לאילו מחוזות הוא יפליג.

לא חסרים מקרים טרגיים ומקוממים המדווחים חדשות לבקרים בערוצים החדשותיים השונים: וויכוחים על לא כלום בין אם על מוצר במכולת ובין אם על חנייה, קטטות ותגרות אלימות במועדוני לילה וברים, צעירים שיכורים אשר נטפלים לעוברי אורח, תקיפות מיניות, אירועים לאומניים ועוד.

ברכישתכם את הטכניקה והידע בקרב מגע, אתם למעשה מקנים לעצמכם את היתרון לקחת את השליטה בכל אירוע. קרב מגע היא טכניקה שמלמדת את המשתתפים כיצד לנצל את נקודות התורפה של היריב ולנטרל אותו במהירות האפשרית.

מרבית הקורסים כוללים תכנים הנוגעים גם במאבק עם יריב בידיים חשופות, אך גם בגורמים מאיימים המשתמשים בנשק קר וחם.

ספורט שמצריך התמדה

כל ספורט מצריך התמדה בסופו של יום, אך הירשמות לחוג העוסק בקרב מגע, שמה את המתאמן והמתאמנת בעמדה בה הם פשוט מחויבים להתמיד בעקביות ובנחישות.

אין מדובר באימונים רגילים ושגרתיים, כאלו שיכולים גם לפתע להתגלות כמשעממים. בכל שיעור לומדים דברים חדשים, ובכל שיעור משכללים טכניקות שנלמדו בשיעורים הקודמים. רק בזכות אימון קפדני, ניתן להגיע אל התוצאות המיוחלות.

 

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

היתרונות של פיזיותרפיה לספורטאים

פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים לשפר את הביצועים שלהם על ידי טיפול בכל הבעיות הבסיסיות שעשויות להשפיע על היכולות שלהם. על ידי התמקדות בכוח, גמישות ומכניקת הגוף הכללית, פיזיותרפיה יכולה לעזור לספורטאים למקסם את הפוטנציאל שלהם ולמנוע פציעות.

ביטוח
בלוג

שקט נפשי למקצוענים – היתרונות של ביטוח אחריות מקצועית

תארו לעצמכם את החופש לרדוף אחר התשוקות המקצועיות שלכם, ללא מגבלות על ידי האפשרות הרודפת של תביעות משפטיות והפסדים כספיים. ביטוח אחריות מקצועית הוא מגדלור של ביטחון בעולם ההתדיינות של ימינו, המציע רשת ביטחון למי שמנווט במים הבוגדניים של הקריירה שלו. זהו שומר שקט, מגן משגיח מפני טעויות והשמטות בלתי צפויות שיכולות להתרחש בכל מסגרת מקצועית. בתוך האינטראקציות המורכבות והציפיות הגבוהות של הלקוחות, גם אנשי המקצוע הקפדניים ביותר נמצאים בסיכון. אבל עם הביטוח הנכון, יש תחושה עמוקה של רוגע בתוך הכאוס – הבטחה להגנה כאשר סערות של אתגרים משפטיים מאיימות לפרוץ את חומות המוניטין שהרווחת בעמל רב.

סוכרת
בלוג

ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת: סקירה מקיפה

אימון אירובי הוכר כמרכיב חשוב בניהול סוכרת, עם יתרונות משמעותיים עבור אנשים עם סוכרת סוג 1, סוכרת סוג 2 וטרום-סוכרת. סקירה מקיפה זו שואפת לחקור את ההשפעה של אימון אירובי על ניהול סוכרת, כולל השפעתו על בקרת הסוכר בדם, תסמיני טרום סוכרת, תזונה ומניעת סיבוכי סוכרת.